8)? ?flowerew? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??150 Grabs Today. 2095 Total Grabs. ??????Preview?? | ??
Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, April 29, 2010

SanGat LetIh..!!

Bulan nih sangat2 mencabar seumur hidup aku... Dikejutkan dengan berita abahku yang telah d sahkan menghidap kegagalan buah pinggan peringkat akhir.. Dat's mean kene wat dialisis sebanyak 3 kali seminggu.. Sepanjang bulan nih, ktowg 1 family asik berulang alik ke hospital.. Very exausted.. Tp xpe, ni la pengorbanan.. Bak kata My Sayang, ni la namanya pengorbanan seorang anak utk ibu bapanya..

Bermula 12-15 April, abah admit d Hospital Kajang.. So, selama itu la aku, mak, adik n My Sayang bgilir2 jaga abah.. Pagi petang siang malam ktowg d spital.. Pas abah da discharge selama lebih kurang 8 hari, masuk wad balik...

So, 23 hingga 28 admit utk kali kedua... Bermula lagi rutin harian utk menjaga abah... Minggu nih, aku hanya bkerja selama 2 hari ye... Ke hulu ke hilir bawak abah appoinment sana sini.. Dari Hospital Kajang ke Hospital Serdang.. Dari Hospital Kajang ke KPJ... Every week ada appoinment...

Kesian aku tgk abah.. Abah seolah x dapat terima yang dia terpaksa susahkan ktowg utk jaga dia... Nasib baik la mak boleh dikira tabah.. Sentiasa support abah.. Pernah abah kuarkan statement time bbual ngan aku... "Kalau abah mati kan senang... Abah kesian kt amy n mak... Terpaksa bersusah payah nk jaga abah.. Abah rela mati daripada tgk amy n mak bsusah payah demi abah.........".. Berkaca mata aku dgr statement abah.. Dengan suara yg sebak aku pun balas blik statement abah dgn jawapan yg sepatutnya... Aku ckp kt abah jangan risau.. Ktowg sume ada d sisi abah utk selamanya.. Ktowg akan support abah.. Jaga abah selagi hayat d kandung badan, selagi ada kudrat, selagi Allah mengurniakan kesihatan yang baik utk aku n mak... Itu janji aku...

Hari ni, abah wat dialisis d Hospital Kajang utk kali terakhir.. Atas budi bicara, pihak Hospital membenarkan abah wat dialisis d Hospital Kajang utk sementara waktu.. So, esok aku bawak abah ke KPJ utk berjumpa Doc Bahagian Haemodialisis utk discuss psl abah yg nk wat dialisis kt c2...

Semalam, ktowg ke KPJ utk bjumpa dengan Doc Ridzwan utk deal mengenai pemasangan AVF d tangan abah... Doc ckp bagi pesakit yang mempunyai diabetis, agak sukar pemasangan AVF coz nadi lemah.. Apa2 pun, Selasa nih operationnye... Hope sumenye bjalan lancar.. Amin..

0 comments: