8)? ?flowerew? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??150 Grabs Today. 2095 Total Grabs. ??????Preview?? | ??
Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, February 24, 2010

Wanita Lebih Ramai Dari Lelaki d Sektor Awam

Ha, ni la isu yang tengah hangat d perkatakan skunk nih.. Aku ingat aku sorang jerk yang pasan.. Upenye da jadi isu pun.. CUEPACS la yang timbulkan isu nih.. Ada ke menjadi kebimbangan katanya.. Aku pun xphm.. Apa yg nak dirisau?.. Da kaum wanita nih lebih cekap kot berbanding kaum lelaki n bak kata KPPA, pengambilan penjawat awam ke dalam sektor kerajaan adalah berdasarkan merit which mean mengikut akademik n tgk la hasilnye.... Kaum hawa lebih ramai berbanding kaum adam... So, sendiri mau ingat la kan... Hee *masuk dalam bakul angkat sendiri*
..
Tp kan even kt opis aku pun mmg npk yg kaum hawa nih lebih ramai dari kaum adam.. Ke mana perginya kaum adam???... Erm, melalui pemerhatian aku d IPTA2 d Malaysia nih pun ramai kaum hawa jerk... Sudah pupus kah kaum adam??.. Bukan da pupus.. Tp kaum adam nih banyak sangat d sebalik tirai besi, d pusat pemulihan akhlak, yang tamat riwayat d atas jalan raya.. Aku rasa hal-hal yang cengni yang menyebabkan kekurangan kaum adam d IPTA..
So, sape yang harus d persalahkan.. Ha, da lari tajuk da aku nih.. *Iklan jap
..
Tp kenapa isu nih nak d bangkitkan?.. 2 yang aku x phm.. Seolah2 nampak cam kerajaan nih mendikriminasikan kaum laki.. Padahal da xda calon2 lelaki yg layak utk isi post d dalam sektor kerajaan.. Nak wat cemane?.. Sebab sumenye berdasarkan kelayakan akademik ok.. Dengan itu, kite kene terima kenyataan bahawa kaum hawa lebih ramai berbanding kaum adam d sektor awam..
..
p/s : kepada kaum lelaki, brusaha lebih lagi ye utk mendapat tempat d sektor awam negara..

0 comments: