8)? ?flowerew? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??150 Grabs Today. 2095 Total Grabs. ??????Preview?? | ??
Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, March 12, 2010

Tamat Sekolah


Ape yang korang wat selepas Tamat Sekolah?.. Ha, maklumla cuti2 sekolah ni, pas2 result SPM plak da kuar.. Tetibe dtg idea nih kt pale otak aku... Macam aku dulu... X sempat nak pegang title penganggur terhormat.. Abis jerk SPM, aku terus amik lesen.. Disebabkan 1 Januari 2006 aku kene lapor diri ke PLKN, so sempat amik komputer test jerk... Da abis PLKN baru cont. wat lesen..

Seperti yang dijadualkan, aku terpilih dlm Program Latihan Khidmat Negara.. * Bangga beb.. Pucuk dicita ulam mendatang.. Aku minat sangat dgn aktiviti2 yg agak lasak n xtrem... Tp xla smpai ter"addix" okey... 1 Januari 2006 lapor diri di Kem Hutan Rekreasi Ayer Keroh, Melaka.. 2 bulan 11 hari terkurung kt dlm kem 2 memberikan terlalu banyak memori n kenangan yang terindah dalam hidupku.. x sume owg dapat ase ape yg aku ase... Pahit manis masam kelat cuka sume la.... * 1 of the besties memories of my life dat i could never forget..

11 March 2006 tamat kem PLKN, balik ke rumah... * Dah pindah rumah kt Kajang la... A week after, aku pun menyambung perjuanganku utk amik lesen... Dlm masa 2 minggu, aku trus wat JPJ test.. Perh,bdebar beb.... Tp alhamdulillah lulus... * No repeat2 okey.. :-)

Bile da lulus, mule la aku memburu pekerjaan.. Ye la, result SPM da kuar... Intake utk futher study pun lambat lagi... Baru bulan 3 nih... Kebetulan wife cikgu (yg ngajar aku bwk kete 2) keje kt PARKSON... Afta contac2, aku pun keje secara part-time d PARKSON 2... Jd sales promoter kt Men's Department... Hahahahaa.... Klakar gile... Tp ok ape ngan jiwe aku yang sangat peramah nih... * Njoy sangat keje c2... Kt c2 dpt la aku memantopkan speaking omputih aku nih.. Almaklumla, customer bermacam2 jenis bangsa... Aku gak dpt ilmu menjahit kaki seluar.. * Bebal gak aku nih.. da blajo berkali2 tp still xreti2 nk wat...Adei... Susah dowh... Aku sangatla x minat akan mende2 yg menyusahkan idup aku nih...

Aku keje dlm sebulan setengah, dapat offer g Form 6... Eis, nak ke xnak nih.... Mbr2 cakap susah form 6... Aku plak bukanlah seorang yg sangat rajin nak menghafal itu ini.. Cukupla subjek SEJARAH yg watkan aku dlm ke"suffer"an... Ouch, tidak sanggup lagi... Tp mak n ayah aku suoh aku time ye offer 2... So, aku pun resign la drp keje kt PARKSON 2... Yela, kene benti awal coz nk wat preparation utk masuk Form 6... Tup2 2 minggu lepas 2, dpt offer Politeknik... Kos DIPLOMA SAINS KESETIAUSAAHAAN.... Hahahaha.. btol ke aku dpt kos nih?.. Gile... Aku nk jadi Secretary????.. * never3 cross in my mind...

Aku pun mengambil keputusan utk g cari keje len.. Nyesal plak benti keje lame... Mayb muke aku ni murah rezeki kot, dpt plak keje kt BINTANG FESYEN.. Jd promoter gak... Maklumla owg pramah kan... * Suke sgt berdepan ngan customer n dpt bg layanan yg terbaik... Dalam sebulan lebih gak la aku keje c2... 2 weeks b4 register kt POLI, aku resign...

So, ni la cite aku sepanjang aku abis sekolah....

p/s : sy bangga dgn diri sendiri coz x menghabiskan masa terluang dgn sia2....

0 comments: